Zgodnie z kalendarzem wyborczym w sierpniu czeka nas zaprzysiężenie nowego prezydenta. To niezwykle ważny moment, albowiem zadecyduje on w dużej mierze o całej kadencji. Horoskop ten należy interpretować zgodnie z zasadami astrologii królewskiej, która zajmowała się m.in. wyznaczaniem optymalnego czasu na koronację królów.
Zręby astrologii królewskiej zostały wyłożone w słynnym Centiloquium, czyli w zbiorze 100 aforyzmów, któremu przez wieki przypisywano autorstwo Klaudiusza Ptolemeusza, autora najważniejszego dzieła astrologicznego Tetrabiblos (Czworoksiąg). Tekst ten, zwany także jako Fructus, czyli Owoc – w domyśle owoc nauk ptolemejskich – był niezwykle popularny w średniowiecznej i renesansowej Europie, ponieważ na wszystkich uniwersyteckich katedrach astrologii służył jako podstawowy podręcznik do tej nauki. Stanowił także wartościowe źródło wiedzy z astrologii medycznej (jatromatematyki), gdyż zawierał ponad 20 aforyzmów medycznych. A to astrologia była niegdyś głównym przedmiotem na uczelniach lekarskich.
Centiloquium zawiera dość szerokie spektrum wiedzy astrologicznej (urodzeniowej, prognostycznej, elekcyjnej, horarnej, powszechnej itd.), jest zbiorem najważniejszych reguł, metod, doktryn i koncepcji odnoszących się do wpływu ciał niebieskich na świat i życie człowieka, a także na jego losy i charakter, zarówno w kontekście indywidualnym, jak i zbiorowym. Pod koniec XIX w. udowodniono, że autorem stu aforyzmów nie był słynny Ptolemeusz, chociaż przypuszczalnie tekst ten musiał zostać pierwotnie spisany w grece, mniej więcej w czasie III-VI w., a więc kilka stuleci po śmierci słynnego uczonego aleksandryjskiego.
Aforyzmy odnoszące się do astrologii powszechnej daje się wyraźnie odróżnić od sentencji podejmujących temat królestw, królów, koronacji itp., które powinno się wyodrębnić jako oddzielną gałąź wiedzy i określić ją mianem astrologii królewskiej. Można ją traktować jako część astrologii powszechnej (mundalnej), ale przez swoją specyfikę daleko odbiegającą od nauk Ptolemeusza, równie dobrze może ona funkcjonować autonomicznie.
Metodologia charakterystyczna dla astrologii królewskiej częściowo pokrywa się z tą stosowaną w astrologii powszechnej, lecz przedmiot, jakim ona się zajmuje, jest ukierunkowany wyłącznie na królów i ich królestwo, a więc podnosi kwestię władzy i poddanych.